شنیدین میگن اونی بیشتر درسو بلد شده که بتونه آموخته هاشو آموزش بده. من میخوام این تعریفو کمی عوض کنم. بنظر من اونی بیشتر لُپ مطلبو گرفته که بتونه طوری انتقال دانش بکنه که آموزنده بشه یکی مثل خودش. مهمترین بخش، تدوین استراتژیِ حضور براساس مدل مخصوصِ محصول یا خدمته. یعنی طبق شخصیت برند براش راه رسیدن به قله رو تعریف کنی. حالا این شخصیت برند با هویت بصری به کمال میرسه و بقیه قصه رو هم که همه میدونیم: محتوا پادشاه است. تا اینجای راه، سوشال نتورک و خود وب شبیه هم عمل میکنن اما یه تفاوت های ریزی بین این دو فضا هست:🔻 خبر بد اینه که مخاطب سوشال کم حوصله است و خبر خوب اینه که مخاطب کم حوصله دنبال سرگرم شدنه. پس مراحل رشد در سوشال(به طور عام اینستاگرام) میشه اینا: در تدوین استراتژی، جزییات دقیق تری مثل هشتگ های اختصاصی، نوع پست ها که کروزلی، ویدیویی و… باشد، هایلایت ها و دسته بندی ها، ادبیات کلی برند و سبک بیان پست ها، گنجانده خواهد شد بینش من
داستان اینه که من دوست دارم و لذت میبرم که لُپ مطالب رو بدونم و بتونم راحت هم انتقالشون بدم. از نقطه نظر من علم بشدت آسونه و حاصل تجربیات من در این چندسال این دوتا پاراگراف پایینه 🔻 لپ داستانِ دیجیتال مارکتینگسوشال مارکتینگ
مخاطبِ سوشال، کم حوصله است.دنبال سرگرم شدنه.
1- انتخاب تمپلیت گرافیکی براساس شخصیت برند
2- تبدیل تایتل های استراتژی به محتوای سه خطی(کوتاه و حوصله سر نَبَر)
3- تکمیل نهایی محتوا به کمک کپشن نویسیِ استاندارد و سایر جزییات مثل هشتگ ها و CTA
4- بارگذاری در تایم طلایی و پوشش با استوری
5-تعامل باکیفیت در استوری ها و کامنت ها مخاطبِ سوشال، کم حوصله است.دنبال سرگرم شدنه.
در واقع شخص بنده بعد از مدیریت و تولید محتوا برای بیش از ۲۰ پیج در حوزه های مختلف، روند توسعهی برند در سوشال نتورک رو به اختصار میتونم در یک جمله بیان کنم:
نشر بموقع محتوای جذاب با درنظر گرفتن حوصله پایین و سلیقه خاص مخاطب در شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام
➡ I get sunny 🌞 in those places